"Posar en dubte l'autoritat del profe és el primer ingredient pel fracàs."
"La memòria l'has de fer treballar; si no, acabes fracassant."
Quim Aro, 42 anys a l’escola; l’Escola Brianxa s’anomenava abans Centro Escolar Mixto Fioracolor.
Infants de treballadors de la fàbrica; coeducació des dels 3 anys; mestres funcionaris pagats per l’empresa.
De l’enciclopèdia única a la diversificació; es puntuaven urbanitat, puntualitat i neteja, avui inassumible.
Aula de la primera i darrera classe; abans 35 alumnes a primària, ara ràtios més baixes per gestionar millor el grup.
Ha baixat la capacitat d’atenció; cal introduir humor i pauses; la lògica TikTok no és traslladable a l’aula.
L’experiència ajuda a construir respecte; internet fa que famílies qüestionin el docent.
Alumnes no són menys capaços, però el nivell acadèmic baixa per manca d’atenció; la memòria s’ha de treballar.
De l’agenda a WhatsApp: reaccions impulsives i menys empatia; el respecte s’ha erosionat.
Centres amb vigilància i seguretat reflecteixen problemes greus d’ordre i respecte.
Paciència davant la burocràcia digital; clau la vinculació emocional amb l’alumne i la gestió del cost afectiu.
Acomiadament i agraïments; tanca Maria de les Oliveres.}]}
No results found for ""