• Els conductors expliquen que el podcast habitual amb el format anterior i l’equip de sempre s’ha acabat.
• Després d’un parell de mesos d’aturada, decideixen provar un nou format més lliure i conversacional, sense guió rígid, on simplement comparteixen el que han vist i sentit sobre cinema i sèries.
• Continuaran actius a xarxes (Instagram, TikTok), fent entrevistes, anant a festivals com Sitges i mantenint el contacte amb els Oients.
• A Espanya, la taquilla està sota mínims, amb xifres comparables a la postpandèmia del 2020.
• En contrast, a França pel·lícules com Un simple accident o La chimera (Sirat) funcionen molt bé a sales, gràcies a premis i boca-orella.
• Els conductors remarquen que sovint aquestes són pel·lícules "petites" que, sense premis, quedarien relegades a molt poques sales.
• Celebració dels Premis Ondas per: - Pubertat (Leticia Dolera) a HBO Max, que també s’emetrà a TV3 (previst cap a març-abril). - Una sèrie documental de Mònica Terribas, El minuto heroico, sobre l’Opus Dei, disponible a HBO Max.
• Destaquen que aquestes sèries aporten contingut de qualitat i amb mirada crítica dins del panorama de ficció i documental.
• Per als dos, la gran pel·lícula del festival (tot i que no va guanyar premis oficials).
• Característiques: - Òpera prima de Michael Shanks. - Barreja de romanç i body horror, amb un to inquietant però emocionant. - Protagonitzada per Dave Franco i Alison Brie, que també són parella a la vida real, amb una química molt potent.
• Elements destacats: - Pel·lícula "petita" però molt efectiva, plena d’idees originals, amb un final potent. - Les escenes de terror i body horror són explícites però no extremadament desagradables per espectadors habituats al gènere.
"Per mi és la guanyadora de Sitges", tot i no haver rebut els premis del festival.
• Pel·lícula guanyadora del festival, reinterpretació gore i de body horror del conte de La Ventafocs.
• Punts clau: - Estètica bruta, amb moments que freguen el límit d’una sèrie B molt passada de rosca. - Algunes escenes són tan explícites que podrien recordar el cinema pornogràfic pel tipus de filmació (sense arribar-hi). - Connexió temàtica amb The Substance: obsessionar-se per la bellesa, la joventut i la transformació del cos.
• Tot i les reserves, destaquen: - La interpretació de l’actriu protagonista, molt convincente en totes les fases del personatge, com a factor clau per entendre el premi.
• Comparen Hermanastra fea amb The Substance: - The Substance se centra més en la cirurgia estètica i la medicina. - Hermanastra fea tracta més directament la por a envellir i el desig de ser "més guapa".
• Esmenten altres títols de terror i comèdia gore que marquen tendència: - Heidi com a exemple de sèries B extremes i infumables. - Twisted Childhood Universe: versions terrorífiques de personatges infantils (Winnie the Pooh, Bambi, etc.). - Cine nòrdic molt premiat recentment a Sitges (p. ex. Sisu, Lamb, El baño del Diablo).
• Thriller amb Carmen Maura en un paper que recorda Misery.
• Crítica principal: - És una idea que hauria funcionat millor com a curt o migmetratge. - En allargar-la a llargmetratge, es nota que no hi ha prou material per mantenir el ritme.
• També comenten les modes actuals de fer parlar actors en accents artificials que de vegades resulten forçats.
• La larga marcha es basa en una novel·la de finals dels 70 de Stephen King, escrita sota el pseudònim Richard Bachman.
• Premissa: - Futur distòpic on es convoca una marxa massiva: participants majors d’edat caminen a una velocitat fixa; el darrer supervivent guanya un desig (el que vulgui) i la seguretat econòmica de per vida. - Si baixes de la velocitat establerta, et disparen sense contemplacions.
• Punts forts: - És una al·legoria de tota la societat concentrada en 30 persones: el bo, el dolent, el cínic, l’idealista, etc. - Es creen amistats, rivalitats i tensions que fan que, malgrat la premissa repetitiva (caminar), la pel·lícula enganxi i emocionin els personatges. - Apareix Mark Hamill com a figura dictatorial, reforçant el to opressiu.
• Es destaca que, tot i la simplicitat externa (gent caminant), la pel·lícula és intensa, crítica i molt recomanable de veure en sala.
• Explíquen passis especials: - Projecció de La larga marcha amb el públic caminant en cintes de córrer a la sala; qui no aguantava, havia de sortir. - Projecció de Bugonia gratuïta per calbs; qui no ho era, els hi rapaven allà mateix per poder entrar.
• Pel·lícula d’acció amb coreografies molt violentes i espectaculars.
• Característiques: - Tothom reparteix i rep: nens, avis, gent experta en arts marcials i gent sense experiència. - Més de dues hores que, segons ells, passen volant, amb un públic entregat a Sitges (l’auditori es va posar dret).
• Encara no tenen clar el recorregut comercial a sales, però la recomanen molt als fans de la lluita i el cinema d’acció desbocada.
• Arribava amb mala premsa d’alguns sectors: que si és densa, massa "Disney", sense prou gore.
• Un cop vista, els conductors: - Neguen que sigui densa. - Consideren que és una immersió preciosa en el conte clàssic amb el segell visual de Guillermo del Toro. - Destaquen l’estètica, la direcció artística i la capacitat d’"abduir" l’espectador.
• El relat reprèn el conflicte clàssic: qui és el veritable monstre? La criatura o Victor Frankenstein?
• Del Toro, com ja havia fet a La forma de l’aigua, dignifica el monstre i assenyala la crueltat humana: - La criatura és vulnerable, busca afecte i rep agressions. - El creador, els humans i la societat són els que generen el veritable horror.
• La nova imatge de la criatura: - Interpretada per Jacob Elordi, físicament molt atractiu, cosa que d’entrada sorprèn. - Tot i això, s’alinea amb la novel·la original de Mary Shelley, on el monstre no era necessàriament el gegant de tornillos al cap, sinó un ésser complex, malferit però no grotesc per definició.
"Dignifica els monstres, donant-los llum, i posa foscor en l’ésser humà."
• Banda sonora d’Alexandre Desplat: tot i que alguns crítics l’han trobat fallida, els conductors la troben emocionant i envoltant, sobretot els passatges de corda.
• Detall impressionant: 6 hores de maquillatge quan només es veu cap i braços, i fins a 11 hores de maquillatge quan es veu tot el cos de la criatura.
• Consideren que la pel·lícula hauria d’estar present als Oscars, almenys en apartats tècnics: - Maquillatge - Vestuari - Disseny de producció - Potser altres nominacions majors.
• Critiquen que Netflix només l’estreni en poques sales (p. ex. 4 a Catalunya) per complir el tràmit i després portar-la a plataforma.
• Reivindiquen que és una pel·lícula que "s’ha de veure al cinema" per la magnitud visual, la fotografia i el so.
• Bugònia és el remake de la coreana Save the Green Planet! (2003).
• Comentaris: - És una pel·lícula rara, amb un to molt particular, que juga amb el dubte constant sobre què és real i què no. - Gran transformació física de Jesse Plemons, prim i demacrat, amb una interpretació espectacular. - També hi participa Emma Stone, però coincideixen que Plemons sobresurt per sobre de tothom.
• Recomanen veure també l’original coreana, disponible a Movistar, per comparar enfocaments i finals.
• Anuncien que penjaran aviat un vídeo amb Carlos Areces, rodat a Sitges, repassant la filmografia de Yorgos Lanthimos: - Canino - The Lobster (La langosta) - The Favourite - Bugònia
• El vídeo sortirà amb subtítols i serà una petita masterclass informal sobre el director grec.
• Preqüela de It, vista en primícia a Sitges.
• Valoració del pilot: - Espectacular i sorprenentment dur, més que una producció "per a tots els públics". - No hi surt Pennywise (el pallasso) al primer episodi, fet que consideren un no-espòiler útil per ajustar expectatives. - Dirigeixen Andy Muschietti i la seva germana Barbara Muschietti, molt accessibles amb la premsa i l’afició a Sitges.
• Mencionen la sèrie "Task" a HBO (títol probablement Task o similar): - Protagonitzada per Mark Ruffalo. - Dirigida pel director de Mare of Easttown. - Definida com una barreja entre Mare of Easttown i The Wire. - Suggereixen que podria ser una de les millors sèries de l’any, al nivell de The Last of Us.
• Docu-ficció sobre el serial killer Ed Gein, de la factoria de Monster / Dahmer (Ryan Murphy).
• Punts clau: - Protagonitzada per Charlie Hunnam, en un registre molt diferent a Sons of Anarchy. - Està relacionada amb fets i referents reals del cinema de terror: - Psicosis - La matanza de Texas - Comença suau, però a partir del quart episodi es destapa i es torna més intensa i inquietant.
• Sèrie dels creadors de Peaky Blinders.
• Tracta la família Guinness i l’expansió de la marca de cervesa, barrejada amb conflictes familiars, religiosos i polítics a Irlanda: - Disputes d’herència. - Independentisme vs unionisme. - Traïcions, secrets, política i negoci.
• És una sèrie molt completa que combina drama familiar, història econòmica i thriller polític, especialment interessant per qui conegui Dublín i la història de Guinness.
• Sèrie sobre una missió i la vida interna del CNI espanyol.
• Repartiment destacat: - Isabel Casanovas - Clara Segura - Elena Martín (directora de Creatura i també actriu aquí) - Juan Diego Botto
• Valoren que és una sèrie que no té res a envejar a les produccions internacionals de gènere espionatge.
• Comèdia de capítols molt curts (uns 18–20 minuts) amb Raúl Cimas.
• Definició dels conductors: - "Petita meravella" que els fa riure constantment. - Ideal per desconnectar al final del dia: no requereix gran implicació, però té molt d’humor quotidià i absurd.
• Sèrie humorística amb Lluís Zahera com a veterinari de muntanya que entra en una clínica urbana amb lògica de start-up.
• Temes: - Xoc entre el seny pagesot i sincer i el món del negoci modern, del client sempre té la raó i les vendes agressives.
• Valoració: - Comença molt fort i divertida, però va de més a menys i es torna una mica repetitiva.
• Continuació/derivat de l’antiga sèrie Vinagre.
• Protagonitzada per Bruno Oro i Clara Segura, que interpreten múltiples personatges.
• Característiques: - Humor sense filtres, s’enfot de tot i de tothom. - Capítols curts (20–30 minuts), molt adients per veure abans d’anar a dormir i desconnectar entre tasques diàries.
• Nou film de Kathryn Bigelow, deu anys després de Zero Dark Thirty.
• Argument: - Posada en escena d’una amenaça nuclear als Estats Units i la resposta dels diferents centres de poder: - Agències d’emergències. - Casa Blanca. - President dels EUA (interpretat per Idris Elba).
• Reflexions: - És una pel·lícula plena de diàlegs i de ritme tranquil però tens. - El final és controvertit i genera discussions, però ells insisteixen que el valor és el viatge, no el desenllaç. - Ideal per veure en cine i fer cinefòrum després, debatent què hauria de fer un govern en un cas així i com reaccionaríem cadascú de nosaltres.
"És la típica pel·li per parlar-ne un cop l’has vist, més que no pas per l’impacte del final en si."
• Documental true crime guardonat amb el premi a millor direcció a Sundance.
• El seu valor principal és el muntatge: - Es construeix només amb imatges de bodycams policials, càmeres de cotxes patrulla i càmeres de comissaria.
• Fa reflexionar sobre: - Els conflictes veïnals aparentment petits que, acumulats, poden desencadenar tragèdies. - La particularitat de la societat nord-americana, amb el fàcil accés a armes i el racisme estructural.
• Minisèrie de 4 episodis sobre un cas real que va commocionar Itàlia, equiparable a un "cas Alcàsser" italià.
• Punts clau: - Dirigida per responsables de Gomorra i ZeroZeroZero. - Es centra en una de les línies d’investigació: la trama sarda al voltant d’una pistola Beretta. - Molt ben ambientada i rodada, però es desvia bastant cap al drama familiar, deixant menys espai a la part policial.
• Malgrat les limitacions, recomanen donar-li una oportunitat; si al cap de mitja hora del primer episodi no enganxa, millor passar pàgina.
• Recordatori: des del 24 d’octubre està disponible aquesta pel·lícula a Movistar+.
• Ja en van parlar molt bé en un altre programa; ara la rescaten com a recomanació de visionat domèstic.
• Anunci de l’Asian Film Festival Barcelona, que se celebra als Cinemes Girona i també a Filmin.
• Dates aproximades: del 6 al 15 (novembre), amb una programació extensa de cinema asiàtic.
• Nou thriller d’Alberto Rodríguez (director de La isla mínima, Grupo 7, Modelo 77).
• Protagonistes: - Antonio de la Torre - Bárbara Lennie
• Temàtica: - Seguiment de la feina perillosíssima dels bussejadors industrials en entorns petrolífers i portuaris. - Hi apareixen elements habituals de Rodríguez: trames de drogues, corrupció i moral ambigua.
• Recomanació clara d’anar-la a veure quan arribi a sales.
• Dirigida per Alauda Ruiz de Azúa (Cinco lobitos), presentada a San Sebastián i guanyadora de la Concha d’Or.
• Argument: - Família convencional amb una filla adolescent de 17 anys que anuncia que vol ser monja de clausura. - La pel·lícula explora la reacció de parents i germans, la por a "perdre la filla" i la tensió entre vocació i afectes familiars.
• Punts forts: - Direcció d’actors excel·lent. - Blanca Sorolla (la filla) es destaca com a interpretació revelació. - Patricia López Arnaiz (la mare) continua en un gran moment de carrera (ha fet Cinco lobitos, 20.000 especies de abejas, Singular, Los destellos, etc.).
• El tema pot semblar poc atractiu, però l’escriptura i la interpretació fan que als 5 minuts ja estiguis completament immers.
• Biopic sobre Bruce Springsteen, centrat en el procés creatiu de l’àlbum Nebraska (1982).
• No és el típic biopic d’ascens-caiguda: - Més introspectiu i focalitzat en una etapa concreta que no pas en la cronologia completa.
• Tot i no funcionar gaire bé a taquilla, els comentaris que els arriben són molt bons i tenen moltes ganes de veure-la.
• Esmenten Vicky Luengo treballant amb Pedro Almodóvar, indicant que venen projectes interessants.
• Recorden que s’acosta una nova entrega de Avatar, amb certa ironia i escepticisme sobre la necessitat de noves seqüeles.
• Comenten la traducció catalana de "Frankenstein" per Quim Monzó, que els ha despertat les ganes de rellegir la novel·la.
• El nou format del programa és més lliure, menys estructurat, però molt carregat de recomanacions de cinema i sèries.
• No poden concretar periodicitat ni nom definitiu del format, però asseguren que tornaran amb nous episodis.
• Demanen a l’audiència: - Que interactuï amb ells a Instagram (missatges, comentaris, suggeriments). - Que continuïn anant al cinema, especialment a veure pel·lícules que mereixen pantalla gran (Frankenstein, La larga marcha, Los domingos, etc.).
"Família, salut i metratge. Gràcies per ser-hi, com sempre. Visca el cine."
Els presentadors saluden, expliquen que el format antic del podcast amb l’equip anterior s’ha acabat i que, després de dos mesos d’aturada, volen provar un nou programa més informal i obert. Continuaran actius a xarxes, anant a festivals i parlant de cinema, sèries, notícies i experiències, però sense el format estructurat anterior.
Comenten la mala situació de la taquilla espanyola, amb xifres de postpandèmia, mentre França manté molt bona salut amb títols d’autor. Parlen de pel·lícules que funcionen per premis i boca-orella, però que normalment tindrien poca distribució. Després celebren els Premis Ondas per ‘Pubertat’ de Leticia Dolera i la sèrie de Mònica Terribas sobre l’Opus, disponibles a HBO Max i, en el cas de ‘Pubertat’, aviat a TV3.
Entren a parlar d’estrenes vinculades a Sitges, començant per ‘Together’. La consideren la seva guanyadora personal del festival, per sobre de l’oficial. Destaquen que és una òpera prima de Michael Shanks, una barreja de romanç i terror body horror, amb Dave Franco i Alison Brie, i que ofereix una experiència inquietant, excitant i molt ben interpretada. Lloen la química de la parella protagonista i recomanen veure-la al cinema si es pot.
Analitzen ‘Hermanastra fea’, guanyadora de Sitges, una reinterpretació gore i de body horror de la Ventafocs. Consideren que el hype i el màrqueting van ser altíssims però la pel·lícula té parts brutes i gairebé pornogràfiques en la posada en escena. La comparen amb ‘The Substance’, amb qui comparteix temes sobre bellesa i envelliment. També la situen en la línia d’un cert cinema de sèrie B. Valoren especialment la interpretació de la protagonista com a factor decisiu per al premi. Remarquen la inclinació recent de Sitges a premiar cinema nòrdic i de gènere extrem.
Comentem ‘Vieja loca’, produïda per Bayona, amb Carmen Maura en un paper que recorda ‘Misery’. Coincideixen que la pel·lícula pateix el típic problema d’estirar massa una idea que funcionaria millor com a curt o migmetratge, de manera que es fa llarga. Critiquen també la moda de fer adoptar accents forçats als actors, que sonen artificials.
Presenten ‘La larga marcha’, pel·lícula de cloenda de Sitges, basada en la novel·la de Stephen King escrita com Richard Bachman. Expliquen la premissa: una marxa distòpica on participants majors d’edat caminen a una velocitat mínima i només pot quedar-ne un; qui guanya obté un desig i seguretat econòmica. Destaquen que, malgrat la simplicitat (gent caminant), la pel·lícula aconsegueix mantenir l’interès, construint relacions i tensions entre personatges que representen tota la societat. Esmenten la participació de Mark Hamill com a figura autoritària.
Aprofundeixen en la lectura social de ‘La larga marcha’: cada participant representa un perfil social i moral diferent, i la marxa es converteix en una micro-societat amb amistats, conflictes i sacrificis. Subratllen el component distòpic i la crítica implícita a l’espectacularització de la violència i a la recerca del desig absolut a qualsevol preu. Recalquen que la pel·lícula enganxa emocionalment i que val molt la pena veure-la en pantalla gran.
Relacionen el director de ‘La larga marcha’ amb sagues com ‘Hunger Games’ i ‘Battle Royale’ per l’afinitat temàtica. Expliquen passis promocionals extrems com la projecció amb cintes de córrer i el passi gratuït per calbs de ‘Bugònia’. Després parlen de ‘The Furious’, film d’arts marcials i acció espectacular, premi del públic a Sitges, amb coreografies boges on tothom rep i dona cops. L’auditori s’hi va entregar, i la recomanen molt als fans de la lluita, tot i desconèixer encara el seu recorregut comercial.
Es centren en la nova adaptació de ‘Frankenstein’ de Guillermo del Toro. Desmunten crítiques inicials que la titllaven de densa o massa suau en gore. Expliquen que és una relectura molt visualment poderosa, amb la marca estètica de Del Toro, que dignifica el monstre i presenta els humans com a veritables monstres, similar a ‘La forma de l’aigua’. Destaquen la interpretació de Jacob Elordi com a criatura, que trenca amb la imatge clàssica del monstre gros i lletg. Parlen de la banda sonora d’Alexandre Desplat, que a ells els ha encantat, i de la prodigiosa feina de maquillatge (6 a 11 hores per sessió). Critiquen que Netflix només l’estreni en poques sales com a tràmit per aspirar a premis, insistint que és una pel·lícula que s’ha de veure al cinema. També especulen que hauria de tenir presència als Oscars en apartats tècnics com maquillatge, vestuari i disseny de producció, com a mínim.
Parlen de ‘Bugònia’, el remake de ‘Save the Green Planet!’ (2003). Destaquen que és una pel·lícula rara i diferent, que juga amb el dubte constant sobre la realitat dels fets, i que el gran al·licient és la interpretació transformada de Jesse Plemons, fins i tot per sobre d’Emma Stone. Recomanen recuperar l’original coreana, disponible a Movistar, per comparar títols i finals. Anuncien també que aviat penjaran un vídeo amb Carlos Areces, gravat a Sitges, on repassen la filmografia de Yorgos Lanthimos (Canino, The Lobster, The Favourite, etc.), amb subtítols preparats per penjar-ho a xarxes.
Comentem el primer episodi de ‘Bienvenidos a Derry’ (preqüela d’It), vist en primícia a Sitges i ara a HBO Max. El pilot els sembla espectacular, molt més dur i desagradable del que esperaven per una producció associada a grans plataformes. Confirmen que Pennywise no apareix al primer capítol, però que la sensació de perill a Derry és molt potent des del minut u. Andy i Barbara Muschietti continuen dirigint i supervisant el projecte i van ser molt accessibles al festival. També mencionen ‘Task’, nova sèrie d’HBO amb Mark Ruffalo i el director de ‘Mare of Easttown’, que té fama de ser una de les millors sèries de l’any, entre ‘Mare of Easttown’ i ‘The Wire’.
Recomanen ‘Monstru: la història d’Ed Gein’, sèrie true crime sobre el famós assassí que va inspirar ‘Psicosis’ i ‘La matanza de Texas’. Charlie Hunnam interpreta un personatge molt diferent del que feia a ‘Sons of Anarchy’, i la sèrie va de menys a més a partir del quart episodi. Després parlen de ‘La Casa Guinness’, ficció dels creadors de ‘Peaky Blinders’ sobre la família Guinness a Irlanda, barrejant negocis, política, religió i conflictes familiars. Destaquen com mostra la importància de Guinness per a Dublín i Irlanda, amb una mirada molt completa al poder econòmic i social de la marca.
S’endinsen en sèries curtes i d’humor. ‘Poquita fe’ els sembla una petita meravella de 18–20 minuts per episodi, amb un Raúl Cimas brillant i moltíssim humor quotidià; una sèrie que els fa riure sense parar. ‘Animal’, amb Lluís Zahera, comença molt fort mostrant un veterinari de muntanya que entra en una clínica moderna amb lògica de start-up, però la sèrie se’ls fa repetitiva i va de més a menys. Finalment, recomanen ‘Vinagreta’ a 3CAT, nova versió de l’antiga ‘Vinagre’, amb Bruno Oro i Clara Segura fent múltiples personatges i mofant-se de tot sense filtres, en capítols de 20-30 minuts ideals per desconnectar al final del dia.
Analitzen la nova pel·lícula de Kathryn Bigelow, ‘Una casa llena de dinamita’, que suposa el seu retorn deu anys després. La trama gira al voltant d’una amenaça nuclear contra els Estats Units, amb especial atenció a les reaccions institucions com la Casa Blanca o les agències d’emergència. Idris Elba interpreta el president. Destaquen que la pel·lícula té ritme calmat, molts diàlegs i repeticions calculades, pensada per fer reflexionar més que no per l’acció. El final divideix opinions, però ells defensen que el valor resideix sobretot en el camí i en el debat moral que provoca; és una pel·lícula ideal per veure en grup i fer-ne cinefòrum.
Recomanen ‘La vecina perfecta’ a Netflix, documental guardonat a Sundance que es construeix només amb imatges de bodycams policials, càmeres de cotxes patrulla i comissaria. El seu gran mèrit és el muntatge i la capacitat de fer reflexionar sobre petits conflictes veïnals que poden escalar fins a tragèdies, en el context d’una societat nord-americana plena d’armes i racisme. Pel que fa a ‘El monstruo de Florencia’, minisèrie de 4 episodis, valoren positivament l’ambientació i la posada en escena, però li retreuen un excés de focus en el drama familiar en detriment de la investigació policial. Tot i així, creuen que val la pena donar-li una oportunitat i si al cap de mitja hora no enganxa, canviar de títol.
Recorden que ‘L’acompañante’ ja està disponible a Movistar+ i la recomanen de nou. Anuncien l’Asian Film Festival Barcelona, que se celebra als Cinemes Girona i en paral·lel amb programació especial a Filmin. Després passen a parlar de ‘Los Tigres’, el nou thriller d’Alberto Rodríguez amb Antonio de la Torre i Bárbara Lennie. La trama gira al voltant de bussejadors que treballen en condicions perillosíssimes en entorns petrolífers i portuaris, i incorpora elements de droga i corrupció, marca de la casa Rodríguez. Consideren que és un thriller sòlid i recomanable que arriba a sales el 31.
S’aturen en ‘Los domingos’, de Alauda Ruiz de Azúa, que va guanyar la Concha d’Or a San Sebastián i és candidata forta als Goya. Relaten la premissa d’una noia de 17 anys que vol ser monja de clausura i el trasbals que causa a la família. La directora aconsegueix convertir un tema que pot fer mandra en un drama profund i captivador als 5 minuts de metratge. L’actriu jove Blanca Sorolla brilla, i Patricia López Arnaiz confirma el seu gran moment. També comenten el biopic sobre Bruce Springsteen, centrat en l’àlbum ‘Nebraska’, que, tot i anar fluix a taquilla, està rebent molt bones crítiques per la seva mirada introspectiva i allunyada del biopic convencional.
Tanquen l’episodi fent broma amb la durada del programa, que havia de ser molt random i s’ha convertit en gairebé una hora plena de recomanacions. Mencionen projectes futurs, com la col·laboració de Vicky Luengo amb Almodóvar i una nova entrega d’Avatar. No poden concretar la periodicitat del nou format, ni si tindrà nom fix, però prometen tornar. Animem els oients a interactuar a Instagram, enviar missatges i seguir parlant de cinema. Acaben amb el seu lema: salut, metratge i ‘Visca el cine’.